Nei til Atomvåpen fordømmer USAs uttrekning fra atomavtalen med Iran.

"Donald Trumps beslutning om å trekke seg ut av Iran-avtalen er enormt uansvarlig. Det ødelegger ikke bare en fungerende avtale, det ødelegger også for USAs troverdighet som avtalepartner og troverdigheten til diplomati mer generelt. Nord-Korea følger nok saken med stor interesse", sier daglig leder Sara Nes.

"Norge støtter sammen med nesten alle land i verden atomavtalen med Iran, og bør oppfordre resten av partene til å gjennomføre sin del av avtalen selv om USA trekker seg ut."

"Samtidig som dette skjer, har Østerrike tatt et viktig skritt i motsatt retning - de ble nettopp det 9. landet i verden til å ratifisere FNs atomvåpenforbud. Vi oppfordrer Norge til å også tilslutte seg atomvåpenforbudet og dermed, akkurat som Østerrike, signalisere enda tydeligere sin avsky mot atomvåpen."